Oyun geliştiricileri ve animatörler için, genellikle Unreal Engine Marketplace, Quixel, ArtStation Marketplace ve Sketchfab Store gibi platformlar düzenli olarak başvurulan kaynaklar haline gelmektedir. Ancak artık bu platformlardan her birine ayrı ayrı erişim sağlama devri sona eriyor. Epic Games, Fab adını verdiği yeni pazaryerini duyurdu. Bu yenilik, yukarıda bahsedilen tüm platformların içeriklerini bir araya getiriyor.
Fab web sitesi aktif olarak kullanılabilir durumda, ancak Unreal Engine 5 Editor kullanıcıları da güncelleme itibarıyla uygulama içinden bu pazaryerine erişim sağlayabilecekler. Ayrıca, Unreal Editor for Fortnite de Fab entegrasyonuna sahip ancak şu anda bakımda bulunuyor.
Fab, animasyonlar, VFX, çevre tasarımları, karakterler ve eklentiler gibi geniş bir içerik yelpazesine sahiptir. Bu varlıklar, ya Creative Commons lisansına ya da Standart Lisans seçeneğine sahip olabilir. Standart Lisans, Kişisel ve Profesyonel olmak üzere iki seviyeye ayrılmaktadır. Epic Games, Fab Standart Lisansı'nın her iki kademesinin de varlıkların herhangi bir oyun motorunda kullanılmasına izin verdiğini belirtiyor. Ancak, Creative Commons lisansı yalnızca varlıkların Unreal Engine'de kullanılmasına izin vermektedir. Ayrıca, 3D varlıkların satın almadan önce gerçek zamanlı olarak görüntülenebilmesi, geliştiricilerin yalnızca ihtiyaç duydukları ürünleri almasını sağlıyor.
Ek olarak, Fab ile birlikte Quixel Megascans kütüphanesinin tamamı bu yılsonuna kadar ücretsiz olarak sunuluyor. Bu içerikler, tüm motorlar ve yaratım araçları için ücretsiz olarak kullanılabilir. Quixel Megascans’ın orijinal kütüphanesinden 17,000 varlık ile birlikte Fab lansmanını destekleyen 10 paket de mevcut durumda.
Epic Games, Fab için gelecekteki hedeflerine dair bazı bilgi paylaşımlarında da bulundu. Bunlar arasında Roblox ve Minecraft varlıkları, MetaHumans erişimi gibi unsurlar yer alıyor. Ayrıca, Fab'in Megascans içeriğinin bir kısmı, önümüzdeki yıl başlangıç paketi şeklinde ücretsiz olarak sunulacak.
Epic Games’in Fab ile sunduğu bu yenilik, oyun geliştirme süreçlerini kolaylaştıracak ve içerik bulma deneyimini büyük ölçüde geliştirecektir. Bunu takiben, geliştiricilerin daha zengin ve çeşitli projeler ortaya koymaları bekleniyor.