Oyun dünyası, 2025 yılında çıkacak olan Tron Catalyst ile önemli bir dönüşüm yaşamaya hazırlanıyor. İlginç bir şekilde, bu yeni oyun, daha önce çıkan Tron Identity ile bağlantılı olsa da tamamen farklı bir deneyim sunuyor. Bithell Games tarafından geliştirilen bu isometrik aksiyon oyunu, ücretsiz bir görsel roman olmanın ötesine geçerek oyunculara kapsamlı bir looping anlatı sunacak.
Arq Grid'e Dönüş
Tron Catalyst, oyuncuları evrimi tamamlanmamış bir sanal dünya olan Arq Grid'e geri götürüyor. Bu dünya, insan müdahalesi olmadan gelişmiş ve sonuç olarak, kendi içinde izole olmuş bir alan halini almış. Oyuncular, Exo adlı protagonistin kontrolünü üstlenerek, diğer programlarla dolu bu sanal evrende önemli görevler üstlenecekler.
Exo, sistem seviyesinde gizli bir hatayı kullanarak zaman dilimlerini yeniden yaşama yeteneğine sahip. Oyuncular, onun misyonunu yerine getirirken, Arq Grid'in kötü niyetli yöneticilerinin planlarını açığa çıkarmak için gizleri araştıracak ve düşmanları aşacak. Savaş mekanikleri, hem yakın dövüş hem de menzilli saldırıları içeriyor ve Exo, ilerledikçe yeni yetenekler kazanmak için veri parçalarını toplayacak.
Kimlik Diskinin Gücü
Exo’nun kimlik diski, oyunda kritik bir rol oynamaktadır. Oyuncular, bu diski kişiselleştirerek, farklı dövüş stillerine uygun olacak şekilde geliştirebilecekler. Bithell Games kurucusu Mike Bithell, "Savaş sırasında tüm hareketler kimlik diskinden geliyor. Bu diski, oynamak istediğiniz tarzı tatmin edecek şekilde geliştirebileceksiniz" diyerek oyunculara sunulacak özelleştirme imkanlarını vurguladı.
Ayrıca, Exo, parkur mekaniği ve ışık döngüsü gibi araçları kullanarak dünyayı keşfetme şansına sahip olacak. Özellikle, oyuncuların şehir içindeki ulaşımını kolaylaştırması açısından önemli olacak olan bu unsurlar, keşfi daha da heyecanlı hale getirecek.
Narratif Yoğun Deneyim
Tron Catalyst, narratif odaklı bir deneyim sunuyor. Oyuncuların seçimleri, dünyada küçük ama fark edilebilir etkiler yaratacak. Bu yeni oyunda ana karakterlerin seslendirmeleri ile desteklenen önemli sahneler bulunacak ve oyunculara kendilerini hikayeye daha yakın hissettirecek.
Bithell, "Metin tabanlı bir diyalog sistemi mevcut. Oyuncular, karakterlerle etkileşime geçerken diyalog seçeneklerini seçebilecekler. Oyun, eylem odaklı olsa da oyunculara ifade özgürlüğü sunuyor" dedi. Bu bağlamda, oyuncuların etkileşimleri sonucunda hikayedeki karakterlerle olan ilişkileri gelişecek ve değişim gösterecek.
Deneyim ve Keşif
Demo sırasında Exo, kimlik diskini düzenlemek için çeşitli görevler üstlenmişti. İlk döngüsünde, düşmanlarla mücadele ederek bir kulübe erişim sağladı ve ardından kendisini kanıtlamak için bir görev üstlendi. Görevi tamamlayarak kimlik diski silindi ve döngüyü yeniden başlatmak zorunda kaldı. İkinci döngüde ise düşmansız bir geçişle kulübe erişim sağladı. Bu durum, şehirdeki keşif olanaklarını önemli ölçüde genişletti.
Tron Catalyst, tam anlamıyla açık dünya olmasa da, çok sayıda büyük seviyeden oluşmaktadır. Bithell, "Muhtemelen bu terimi daha iyi bir şekilde tanımlamalıyız" diyerek, oyun yapısının benzersizliğine dikkat çekti. Oyuncular, şehirdeki farklı noktalara ulaşırken ve kısayol kodlarını eklemeye çalışırken, deneyimleri katlanarak zenginleşecek.
Kısa bir süre içinde, Tron Catalyst'in oyunculara sunduğu yeni deneyimler ve güçlü hikaye anlatımıyla dikkat çekeceği kesin. Oyun, 2025 yılında Disney ve Devolver Digital ortaklığında piyasaya sürülecek. Tron evrenine olan bu dönüş, hem eski hem de yeni oyuncular için heyecan verici bir macera sunma potansiyeline sahip.