Teknoloji

Bungie CEO'su Pete Parsons İşten Çıkarmalar ve Gelecek Projeler!

Son dönemde oyun endüstrisi, sürekli artan mali zorluklar, stüdyo kapanmaları ve işten çıkarmalar ile sarsılıyor. Bu bağlamda, en son haberlere göre Sony'nin sahip olduğu Bungie stüdyosu, istihdamında önemli bir daralmaya giderek 220 pozisyonu kapattığını açıkladı. Bungie, şu anda büyük ölçüde Destiny 2 ile tanınmakta ve bu karar, endüstri genelinde süregelen krizlerin bir yansıması olarak değerlendiriliyor.

Bungie CEO'su Pete Parsons, resmi internet sitesi üzerinden yaptığı açıklamada, yapılan kesintilerin şirketin iş gücünün yaklaşık %17'sini temsil ettiğini belirtti. Yöneticilik ve üst düzey liderlik pozisyonları, bu işten çıkarmaların en fazla etkilendiği kategoriler arasında bulunmakla birlikte, Parsons, bu sürecin şirketin her seviyesini etkilediğini de vurguladı.

Kesintilerin gerekçeleri arasında ise "geliştirme maliyetlerindeki artış", "sektörel değişimler" ve "devam eden ekonomik koşullar" yer alıyor. Bunun yanı sıra Bungie'nin gelecekteki projelerinde sadece iki oyuna, yani Destiny ve Marathon'a odaklanmayı planladığı ifade edildi.

Bungie ve Sony arasındaki gerilim, mali kaygılar nedeniyle son dönemlerde belirginleşti. Sony Interactive Entertainment Başkanı Hiroki Totoki, Şubat ayındaki kazanç çağrısında Bungie’nin liderlerinden daha fazla "hesap verebilirlik" beklediğini ifade etti. Bu bağlamda, Destiny 2'nin oyuncu sayılarında görülen önemli azalmanın yanı sıra, gelirlerin projeksiyonların %45 altında kalması dikkat çekti.

Geçtiğimiz yıl Ekim ayında Bloomberg, Bungie’nin henüz tespit edilemeyen sayıda çalışanını işten çıkardığını ve bunun sonucunda Marathon oyununun geliştirilmesinde gecikmelere yol açtığını bildirmişti. Ardından, Bungie, Destiny 2’nin The Final Shape genişleme paketinin çıkış tarihini Şubat’tan Haziran’a ertelemek zorunda kaldı.

Bungie’nin yaşadığı bu süreç, Sony'nin diğer stüdyolarında da benzer kesintilere neden oldu. Şubat ayında Sony, PlayStation departmanı ile Teknoloji, Yaratıcı ve Destek ekiplerinden yaklaşık 900 pozisyonu kapattığını duyurdu. Ayrıca, Insomniac, Naughty Dog ve Guerilla gibi PlayStation 5’in en büyük oyunlarını geliştiren stüdyoların da bu kesintilerden etkilendiği açıkça görülmektedir. Örneğin, Sony, 20 yıldan fazla bir süre faaliyet gösteren Londra stüdyosunu kapatarak, PS5 için yeni bir fantazi kooperatif çok oyunculu oyunu üzerinde çalışırken önemli bir dönüşüm yaşadı.

Bungie'nin aldığı bu zorunlu kararlar ve Sony üzerindeki baskı, oyun endüstrisindeki durumu daha da karmaşık hale getiriyor. Süregelen mali sıkıntılar, birçok stüdyonun stratejilerini yeniden gözden geçirmesine ve gelecekteki projelerine olan yaklaşımını değiştirmesine neden oluyor. Oyun severler için bu durum, sevilen oyun franchise’larının geleceği açısından belirsizlik yaratmakta ve endüstrinin yönü hakkında kaygılara yol açmaktadır.

Gelişmeleri izlemeye devam edeceğiz.

Paylaş: