Video oyun endüstrisi devi Take Two Interactive, 2024 yılı sonuna kadar çalışanlarının yüzde 5'ini, yani yaklaşık 600 kişiyi işten çıkarmayı planlıyor. Aynı zamanda birkaç geliştirme aşamasındaki projesini de iptal edecek. Şirketin Salı günü yaptığı bir SEC (ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu) bildirimi bu gelişmeleri duyurdu. Bu hamlelerin uygulanması beklenen maliyeti 160 milyon ile 200 milyon dolar arasında olacak ve şirketin yıllık olarak 165 milyon dolar tasarruf yapmasını sağlayacak.
Grand Theft Auto'nun sahibi ve Rockstar Games, 2K, Private Division, Zynga ve Gearbox gibi şirketlerin ana şirketi olan Take Two, video oyun endüstrisinde dev bir güç. Şirketin 2023 yılındaki geliri 5.3 milyar dolar olarak raporlandı ve önceki yıla göre neredeyse 2 milyar dolarlık bir artış gösterdi. Sadece birkaç hafta önce Take Two, Borderlands oyun serisinin arkasındaki stüdyo Gearbox'ı 460 milyon dolar karşılığında satın alma konusunda anlaştı. Şirket, 2025 yılında Grand Theft Auto VI'yu piyasaya sürmeye hazırlanıyor ki bu hamle kendi başına milyarlarca dolar gelir getirmesi bekleniyor.
Take Two, 2023 yılında Private Division Kerbal Space Program, The Outer Worlds ve Rollerdrome gibi oyunlarla tanınan bağımsız stüdyosu dahil olmak üzere iç stüdyolarıyla ilgili bir dizi işten çıkarma uygulamıştı.
2024 yılında video oyun endüstrisinde çalışan yaklaşık 8,800 kişi işlerini kaybetti ve 2023 yılında toplamda 10,500 kişi işten çıkarıldı. Bu, üzücü bir şekilde rekor kıran rakamlardır. Sony, Şubat ayında PlayStation'da yaklaşık 900 kişiyi işten çıkardı Microsoft, Ocak ayında oyun bölümünde yaklaşık 1,900 çalışanı kovdu Riot Games de aynı ay içinde 500'den fazla kişiyi işten çıkardı ve bunlar sadece en son AAA (yani en büyük ve en pahalı) oyunlar kategorisindeki işten çıkarmaların birkaçı. Take Two, şimdi bu listenin başında yer alıyor.
Take Two yöneticileri, bu yılın "önemli maliyet azaltma programı" konusunda ipuçları vermiş olsa da, bugüne kadar toplu işten çıkarmalarla ilgili soruları reddetmişti. Mart ayında CEO Strauss Zelnick, yatırımcı çağrısında, "Yapılması en zor şey, meslektaşları işten çıkarmaktır ve şu anda böyle bir planımız yok" demişti.
Take Two Interactive'in bu kararları, video oyun endüstrisindeki genel istihdam durumu ve şirketin gelecekteki projeleri hakkında ciddi endişelere yol açtı. Bu durumun, sektördeki gelişmeleri ve oyun şirketlerinin yönetim stratejilerini yakından takip etmeye devam etmemiz gerektiğini gösteriyor. Bu bilgiler, video oyun endüstrisi ve iş dünyasıyla ilgilenen herkes için dikkatle incelenmeye değer.