Oyuncuları Indiana Jones evrenine yeniden sokmaya hazırlanan Indiana Jones and the Great Circle, 1937 yılında, efsanevi filmler Raiders of the Lost Ark ve The Last Crusade arasında geçiyor. MachineGames tarafından geliştirilen bu yeni oyun, son dönemin en popüler yapımlarından Wolfenstein serisinin arkasındaki ekip tarafından ortaya konuyor. Doğal olarak, oyunun ana düşmanları yine Naziler olacak ve Indiana'nın düşmanlarına karşı koyarken kullanacağı çeşitli mekanikler de oldukça zengin bir çeşitlilik sunacak.
Oyun, klasik Indiana Jones türlerine hafif bir yorum getirerek, aynı zamanda serinin mizahi tonuna da vurgu yapıyor. Örneğin, Nazi düşmanlarıyla olan çatışmalarda, Indiana'nın "açık avuçla Nazi tokadı" gibi eğlenceli hareketleri de yer alıyor. Oyun mekanikleri son derece tatmin edici görünüyor ve bu sayede oyuncular hem aksiyonu hem de mizahı bir arada deneyimleyecekler.
Combat ve Oynanış Mekanikleri
Indiana, düşmanlarıyla başa çıkarken kılıç, tabanca ve yumruk kombinasyonunu kullanıyor. Whip (kırbaç), oyunda en kullanışlı alet olarak öne çıkıyor. Bu araç sayesinde oyuncular, düşmanları yakalayıp yakın dövüşe geçebilirken, çeşitli engelleri aşmak için de sıklıkla kullanılıyor. Nazilere yapılan saldırılar, düşmanların kısa süreli etkisiz hale gelmesini sağlıyor ve bu da yakın dövüşte avantaj sunuyor. Yumruklaşmalarda ise zamanlama oldukça kritik bu da oyunculara izleme keyfi sunarken, ekrandaki atmosferi yoğunlaştırıyor.
Indiana Jones’un dövüş stilini çeşitlendiren diğer bir unsur, etraftaki nesneleri düşmanlara karşı kullanabilmesidir. Önceden kaydedilen oyun görüntüleri, yapılan saldırıların son derece tatmin edici olduğunu gösteriyor.
Stealth ve Bulmaca Mekanikleri
Oyun sadece aksiyondan ibaret değil birçok karşılaşma gizlilik mekanikleri ile de yakalanabiliyor. Oyuncular, düşmanları doğrudan çatışmaya girmeden geçip gidebiliyor ve sessizce etkisiz hale getirebiliyorlar. Tabanca ise çoğu zaman son çare olarak kullanılması önerilen bir seçenek. Oyun yönetimi, bu unsurların oyuncular tarafından nasıl deneyimleneceği konusunda önemli detaylar veriyor.
Bulmacalar, oyunun diğer bir önemli parçasını oluşturuyor. Indiana, bir İtalyan gazeteci olan Gina ile birlikte çeşitli mantık ve mekanik bulmacalarla karşılaşıyor. Örneğin, Giza, Mısır'da geçen bir önizlemede, antik aynalar kullanarak güneş ışığını doğru noktaya yönlendirme gibi zorlu görevler yer alıyor. Geliştirici ekip, oyuncuların bulmacalara yaklaşımında bir çeşitlilik sunarak, kimliklerine uygun bulmacaları keşfettirmek istiyorlar.
Kişiselleştirme ve Oyun İçi Araçlar
Indiana, oyunun ilerleyişi boyunca bir not defteri tutarak elde ettiği delilleri, hedefleri ve fotoğrafları kaydediyor. Ayrıca, kameranın önemli bir araç olduğu oyunda, her anın kaydedilmesi yeni ipuçlarının ve yolların açılmasına yardımcı oluyor. Oyuncular, oyun boyunca çeşitli geliştirmeler yaparak oyun stillerini kişiselleştirebilirler. Örneğin, True Grit yeteneği, Indiana’nın ölümcül bir darbeden sonra şapkasını maksimum zamanda yeniden alarak iyileşmesine olanak tanıyor.
Oynanış Persfektifi ve Seslendirme
Bazı oyuncular, oyunun birinci şahıs perspektifini eleştiriyor. Ancak geliştirici ekip, kesitlerle birlikte üçüncü şahıs perspektifinin de kullanılacağını belirtiyor. Oyun, hem bulmacalara odaklanma hem de keşif açısından oyuncuya daha yakın bir deneyim sunmayı amaçlıyor. Troy Baker'ın seslendirdiği Indiana Jones, 1980'lerdeki etkileyici Harrison Ford yorumuyla, oyunculara nostaljik bir deneyim yaşatıyor.
Çıkış Tarihi
Indiana Jones and the Great Circle, 9 Aralık 2023'te Xbox Series X/S ve PC platformları için satışa sunulacak. Oyun, Game Pass Ultimate üzerinden de erişilebilir olacak ve PlayStation 5 için 2025 baharında çıkması planlanıyor.
Özetlemek gerekirse, Indiana Jones and the Great Circle, serinin hayranları için hem aksiyon dolu hem de eğlenceli bir deneyim vaad ediyor. Oyun, hem dövüş mekanikleri hem de bulmaca unsurlarıyla zenginleştirilmiş oyuncu deneyimini sunmayı hedefliyor.