Microsoft ve Halo Studios, Halo 2'nin 20. yıldönümünü kutlarken, oyunun en ikonik haritalarının yeniden tasarımlarını Halo Infinite'te oyuncularla buluşturma kararı aldı. Ayrıca, 2003 E3'te gösterilen ve serinin tarihindeki en önemli anlardan biri olarak kabul edilen demo da bu etkinlik kapsamında yeniden sunulacak. Bungie tarafından tanıtılan bu demo, Halo'nun geleceğini gözler önüne sermekle kalmayıp, Xbox konsolunun futbolu bir üst seviyeye taşıyabileceğine dair de önemli bir işaret niteliğindeydi. Demoda yer alan bazı oyun sahneleri, nihai versiyona yansımamış olsa da, bu gösterim büyük bir heyecan yaratmıştı.
Halo topluluğunun yöneticisi Brian Jarrard, "E3’teki demoya gelen tepki muazzamdı" diyerek o dönemde yaşanan heyecanı dile getirdi. Bu demo, oyunun resmi çıkış tarihinden bir yıl önce halka sunulmuştu ve artık var olmayan bir motor üzerine inşa edilmişti. Ancak, bu deneyimi yeniden yaşatabilmek için topluluk modcuları ve oyunun hayranları bir araya gelerek çalışmalara başladılar.
Bu süreçte, geniş Halo topluluğu, demonun orijinal dosyalarını ve varlıklarını geri çekmek için önemli katkılarda bulundu. Topluluk modcularından oluşan bir ekip, demonun yeniden oluşturulması ve orijinalinin geliştirilmesi için gereken araçları geliştirdi. Bu süreçte, Steven Garcia (toplulukta General_101 olarak bilinir) önemli bir rol üstlendi. Garcia, bu senaryonun yeniden inşa edilmesine yardım etti ve orijinalden daha iyi bir versiyonu oluşturmak için birçok araç ve script geliştirdi. Digsite ekibinden Ludus, Neo Te Aika, Sean T, xScruffyDaSasquatchx ve Killzone ise, orijinal demo deneyimini kopyalamak ve hata testleri yapmak için son dokunuşları sağladılar. Halo Kıdemli Franchise yazarı Kenneth Peters, "Onlar olmasaydı, muhtemelen sadece ham varlıkların oldukça sıradan bir şekilde sunulmasıyla kalacaktık" diyerek bu ekibin katkılarını vurguladı.
E3 2003'teki Halo 2 demosu, Halo The Master Chief Collection'da 11 Kasım itibarıyla Steam Workshop üzerinden ücretsiz bir mod olarak erişilebilir olacak. Bunun yanı sıra, Halo Studios, uzun süredir franchise hayranları için geçmişe yolculuk yapma fırsatı sunacak yeni haritalar ekliyor. Bu haritalar, Halo 2 çok oyunculu haritalarının modern ve yeniden inşa edilmiş versiyonları olarak Forge aracılığıyla topluluk "Forgers"ları tarafından hazırlandı. Xbox, Delta Arenası’ndaki oyunun mekanikleri üzerinde de bazı değişiklikler yaparak, sprint ve clamber'ı devre dışı bıraktı dost çarpışmalarını etkinleştirdi ve daha yüksek zıplamalara olanak tanıyarak Halo 2'nin orijinal havasını yansıtmaya çalıştı.
Halo 2'nin E3’de tanıtılan ikonik demo ve yeniden tasarlanan haritalar, eski oyuncular ve yeni nesil hayranlar için büyük bir nostalji kaynağı olacak. Bu özel kutlamalar, Halo evreninin derinliğini ve oyun topluluğunun birlikteliğini bir kez daha gözler önüne seriyor.