Geçtiğimiz günlerde düzenlenen Halo Dünya Şampiyonası etkinliğinde, geliştirici firma 343 Industries, adını resmen Halo Studios olarak değiştirdiğini duyurdu. Bu önemli değişimle birlikte stüdyonun, gelecekteki Halo oyun geliştirme süreçlerini tamamen Unreal Engine 5 motoruna geçireceği de açıklandı. Geliştirilen yeni projelerin bir kısmı hakkında detaylar da paylaşıldı.
Etkinlik sırasında gerçekleştirilen YouTube video sunumunda, stüdyonun uzun süredir devam eden Project Foundry araştırma çabasının bazı unsurları tanıtıldı. Şu an için yalnızca bir teknoloji demosu olarak görülen bu gösterim, Master Chief ve Covenant elit tasarımlarının yanı sıra üç farklı biyom alanını da tanıttı. Bu alanlar arasında Cascades tarzı bir lokasyon, Flood etkisi altındaki Blightlands ve karla kaplı Coldlands yer alıyor.
Halo Studios'un sanat yönetmeni Chris Matthews, Xbox Wire'a verdiği demeçte, “Respectfully, some components of Slipspace are almost 25 years old" ifadesini kullanarak, Slipspace motorunun bazı bileşenlerinin 25 yıla yakın bir geçmişe sahip olduğunu belirtti. Matthews, “343 sürekli olarak geliştirmiş olsa da, Epic'in uzun zamandır geliştirdiği ve Slipspace'te bizim için mevcut olmayan birçok unsur bulunuyor. Bunları yeniden yaratmak büyük zaman ve kaynak gerektirecekti" açıklamalarında bulundu.
Halo Studios, yeni çalışanlar almayı planladığını ve birden fazla ekibin aynı anda birçok oyun üzerinde çalışacağını ifade etti. Şirket, merkezi bir UE5 pipeline'ı kullanarak bu süreci daha verimli hale getirmeyi hedefliyor. Ancak, CEO Pierre Hintze spesifik projeler veya zaman çizelgeleri hakkında herhangi bir bilgi vermedi. Hintze, projelerin “hazır olduklarında" piyasaya sürüleceğini belirtti.
2022 yılında stüdyo GM'si Bonnie Ross'un ayrılmasının ardından, Hintze'nin liderliğindeki ekipte General Manager Bryan Koski ve COO Elizabeth Van Wyck de bulunuyor. Bu değişim sürecinde 343 Industries'in Halo geliştirme alanında ciddi bir dönüşüm yaşayacağı daha önce de sızan bilgilere göre gündeme gelmişti. 2023 yılı başlarında yapılan bazı sızıntılar, 343'ün Halo geliştirme sürecinde bir tür sıfırlama yapma kararı aldığını, bu durumu desteklemek için Unreal Engine'e geçiş yapacağını ortaya koymuştu. O dönemde 343 Industries, Halo franchise'ını diğer stüdyolara devretme ihtimalini reddederek “biz burada kalıyoruz" açıklamasında bulunmuştu.
Halo Studios'un bu büyük değişiklikleri ve yeni projeleri ile birlikte, Halo evreninin geleceği konusunda heyecan verici gelişmeler yaşanması kaçınılmaz görünüyor. Oyun topluluğu, stüdyonun yeni yönelimi ve geliştireceği projeleri dört gözle bekliyor.